سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی

گزارشگر:آقا شما رای میدید؟

مرد:بله حتما.

گزارشگر:دلیل شما برای رای دادن چیست؟و به چه کسی رای می دهید؟

مرد:خب این یک امر ملی است که باید تمامی افراد جامعه در آن شرکت کنند. من به شخصی رای میدهم که مشکلات جوانان را حل کند و به خواسته های مردم اهمیت بدهد.

                                       کات

یادش بخیر8 سال پیش که من پنجم ابتدایی بودم معلمم وقتی وارد کلاس شد.با گچ قرمز رو تخت سیاه نوشت :امروز روز سرنوشت است.

همه ی بچه ها معنی این جمله را از معلم پرسیدن.معلم جواب داد:بچه ها امروز روز انتخابات ریاست جمهوری است.روزی است که مدیریت کل کشور به دست یک نفر به مدت چهار الی هشت سال سپرده می شود. و امروز خود مردم کشور تعیین می کنند که چه کسی رییس جمهور شود.

معلم صدایش را صاف کرد و گفت: میدانید بچه ها بهترین رییس جمهور که تا کنون در ایران ریاست کرده چه کسی است.

و ما همه یکصدا فریاد زدیم شهید رجایی.

از آن زمان 8 سال گذشت و رییس جمهور نیز انتخاب شد.ما دانش آموزان کلاس پنجم نیز بزرگ شدیم. حالا دوباره انتخابات ریاست جمهوری شده .و این بار ما نیز می توانیم رای بدهیم . و ریس جمهور منتخب خودمان را اعلام کنیم.اما..........

خانم1:این آقای ایکس مگر در این 8 سال چه گلی به سرمان زده که این بار بریم دوباره رای بدیم.

آقای1:بابا رای کدوم خودشان قبلا تعیین کردن که این دوره کی رییس جمهور شه میگید نه اگه آقای ایگرگ رییس جمهور نشد اینا از همین حالا این ایگرگ رو انتخاب کردن.

خانم2:ببینم هرکی از جاش بلند میشه اول کاری همه اش میگه من مشکلات جوونا رو حل میکنم مشکل بیکاری رو حل میکنم فلان میکنم ال میکنم ولی وقتی به ریاست می رسن یادشون میره فقط جیباشونو پر از پول میکنن بعد از 8سال فلنگو میبندن.

آقای2:اصلا من از آقای ایکس شکایت دارم باید برم پیش کی ازش شکایت کن .هان یکی نیست به داد ما ها برسه تو رو خدا اصلا تهران شده فاحشه خونه ببینم کی مسئول این کاره. کی بود همه اش داد میزد آزادی آزادی من براتون آزادی میارم اگه آزادی اینه همون بهتر که آدم در بند باشه.

حالا می بینم که رای دادن به همین سادگی ها نیست. هیشکی رجایی نمیشه هیشکی دلسوز مردم نمیشه.

من و هم دوره ای هام تصمیم گرفتیم که رای..........!!!!

 

                                       ببخشید برگه ی شما که سفیده؟

 


ارسال شده در توسط زاغ عاشق