سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی

سلام به روی ماهتان. امیدوارم که از دیدن این وبلاگ کوچولوی زاغ بی پرو بال آسمان ها لذت ببرید.

من در این وبلاگ از مسائلی که به نحوه ای با زندگی ما انسان ها در ارتباط می باشد سخن می گویم . اگر روزی در این وبلاگ مطلب سیاسی خواندید و فردای آن روز مطلبی طنز آمیز نظرتان را جلب کرد اصلا تعجب نکنید.این همان وبلاگ است ومن همان زاغ عاشق دیروز هستم .

مطلب  دیگر آن است که بنده متولد ماه آذر هستم در شناسنامه ی وبلاگ تاریخ تولد را بنده مطابق اصل شناسنامه درج نمودم .اما نمی دانم چرا این وبلاگ اصرار دارد  که من متولد دی ماه شوم !!!!!زیرا هر بار که من گزینه ی ماه آذر را انتخاب نمودم باز کلمه ی دی به جای آذر درج شد .

خب چه می شود کرد دیگر اصلاح و ویرایش از دست بنده خارج شده است . به قول زاغ پیر :

آسمان که ابری شد یا باران می بارد یا سنگ.

معنی این جمله ی ادبی به زبان زاغ نسا سومی این چنین می باشد : در زمان های دور هنگامی که در آسمان ابرهای سیاه دیده می شد عده ای بر این عقیده بودند که باران  می بارد و عده ای دیگر هم عقیده داشتند سنگ .

سنگ از آن جهت می بارید که در روزگاران قدیم به دلیل خوش آب و هوایی زمین و آسمان و کوه و دشت هنگامی که باران می خواست ببارد ابرهای سیاه روز روشن را همانند شب یلدا سیاه و تاریک می کردند .گاهی باران نمی بارید و زاغچه های شیطان و بازیگوش به بالای خرپشته می رفتند و با تیرو کمون به اطراف سنگ پرتاب می کردند و اندر حکایت آن روزگار این گونه می شد که سنگ ها به سرو صورت الباقی زاغ ها و زاغچه ها اثابت می نمود .

و اکنون این حکایت چه ربطی به حال کنونی بنده دارد فقط خدا داند و بس .

                                                   ثانیه ها را به خاطر بسپار

 


ارسال شده در توسط زاغ عاشق